Geth - Piece, maszyny i urządzenia piekarnicze.

Premier Irlandii w polskiej piekarni

Powrót do aktualności

Pieczenie chleba - życiowa pasja

Spoglądając na zdjęcia trzech polskich przedsiębiorców (nomen omen bardzo podobnych) uderza entuzjazm, radość i smak sukcesu. Podrzucana mąka, rozgrzane piece piekarskie w tle wskazują jednoznacznie, że pieczenie chleba jest ich życiową pasją. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie sukces, jaki w Irlandii odnieśli trzej bracia Chlebiccy, bo o nich ten artykuł. W 2006 r. założyli tam, w hrabstwie Mayo, piekarnię i podbili skutecznie rynek. Pieczywo oraz ciasta, razem ok. 50 gatunków, z piekarni MMM family bakery trafia dziś do sklepów (ok. 200) niemal całej Irlandii. Apetyt na tym się nie kończy.

Nie jest to jedyna piekarnia założona przez Polaków w Irlandii, ale zakład piekarski Chlebickich wyróżnia się pod wieloma względami. Ich pieczywo ma świetny smak, jest zdrowe, pożywne i dobrze prezentuje się na półkach sklepowych, co w tym kraju nie jest bez znaczenia. Źródłem sukcesu, oprócz ciężkiej pracy, wydaje się być niezwykle skuteczna strategia marketingowa.

Pozyskać rdzennych mieszkańców wyspy

Początkowo pieczywo trafiało głównie do polskich konsumentów, co nie było trudne; Polakom pracującym na wyspie brakowało „polskiego pieczywa” – zdrowej, chrupiącej skórki chleba... Myśl, jak trafić w gusta Irlandczyków nie dawała Chlebickim spokoju, dlatego podjęli wyzwanie zdobycia irlandzkich konsumentów, opracowując własną strategię. Nie jest tajemnicą, że irlandzki chleb nie należy do smacznych (głównie pulchne, białe pieczywo kupowane raz na jakiś czas i mrożone) i raczej odbiega od kanonów polskiego pieczywa świeżo dostarczanego do codziennej konsumpcji. Mimo to nie jest łatwo zmienić nawyki i gusta smakowe populacji, która „wyrosła” na takim właśnie chlebie. Idea pozyskania konsumentów wśród rdzennych mieszkańców wyspy zaowocowała nową grupą pieczywa „that bread” o wpadającej w ucho i dobrze rozpoznawalnej nazwie BREADSKI. Źródłem pomysłu jest wymowne nazwisko Chlebicki. W wolnym tłumaczeniu „bread” – ma wskazywać na dobry, zdrowy i po-żywny produkt, a końcówka „ski”:to polskość i tradycja. „that bread” od Breadski Brothers obejmuje obecnie 3 rodzaje pieczywa: jasne z sezamem, razowe z dynią oraz ze świeżą żurawiną. Każde oflagowane jest innym kolorem opakowania (niebieski, czerwony i zielony), łatwo je rozpoznać na półkach sklepowych. W swojej strategii Chlebiccy postawili i tym razem na jakość, dodatkowo wspierając ją polityką informacyjną. Do każdego bochenka pieczywa o nazwie „that bread” od Breadski brothers załączona jest ulotka zawierająca opis składników i wartości odżywczych. W ten sposób udało się skutecznie „wy-warzyć” drzwi do irlandzkich domów. Bracia Chlebiccy twierdzą, że wiedzą czego potrzebuje rynek irlandzki. Przeprowadzali liczne ankiety wśród społeczeństwa. Efektem badań rynku jest choćby wprowadzenie pieczywa pakowanego po dwie kanapki „handy pack”. To dla tych, którzy chcą skosztować, to dla singli oraz w końcu dla ludzi zabieganych, dla których poręcznie jest wziąć z półki sklepowej świeże pożywne kromki do samodzielnego przygotowania posiłku w przerwie między obowiązkami. Właściciele MMM family bakery podkreślają, że ich pieczywo powstaje z wyselekcjonowanych składników, a produkcja oparta jest na polskiej perfekcji. Zaczynając od parku maszynowego, a skończywszy na wizerunku w sklepie wszystko przemyślane jest w najdrobniejszym detalu (piekarnię w Irlandii w piece i garownie wyposażała polska firma z Krakowa).

Premier Irlandii w polskiej piekarni

Wielkim wyróżnieniem dla działalności Polaków o wymownym znaczeniu była złożona niedawno wizyta premiera Irlandii Endy Kenna. „Nasz rząd wspiera lokalne inicjatywy służące powstawaniu nowych miejsc pracy. Gratuluję braciom z Polski ich pomysłu” – stwierdził premier Irlandii. „Bread” w  londyńskiej  gwarze  oznacza  pieniądze,  o  czym  może  już  niektórzy zapomnieli. Piekarnia zatrudnia aktualnie 43 pracowników,  w  ten  sposób  Polacy  przyczyniają  się  do  ożywienia gospodarki Irlandii. Rodzinny biznes zbudowali: Marek, Marcin  i  Maciej  Chlebiccy,  współtworzy  go  również  siostra,  która zajmuje się księgowością. Historia sukcesu Historia  sukcesu  jest  dość  krótka.  Piekarnia  założona  została  w  2006  r.  w  Castlebar,  w  Zachodniej  części  Irlandii. Jako pierwszy przybył tam Maciej, decyzję o wyjeździe podjął  spontanicznie  niemal  z  dnia  na  dzień.  Twierdzi,  że  w  Polsce  wiódł  wspaniałe  życie,  ale  szukał  nowych  wyzwań. Niewiele później dołączyli do niego Marek i Marcin. Starsi bracia prowadzili w Polsce, w wynajmowanym lokalu,  zakład  piekarski.  Chleb  wypiekany  był  tam  na  starym,  100-letnim  piecu  opalanym  drewnem,  do  momentu,  kiedy  odmówił posłuszeństwa. W Irlandii rozpoczęli wszystko od nowa. Początkowo skoncentrowali się na dostarczaniu pieczywa do polskich sklepów. Z czasem wprowadzili do swojej oferty  nowe  produkty  dostosowane  do  oczekiwań  smakowych  rodzimych  mieszkańców  wyspy.  Dziś  stawiają  przed  Irlandczykami nowy produkt „that bread” – pieczywo, które  podbija  irlandzki  rynek.  Celem  przedsiębiorczych  Polaków jest dotarcie do wszystkich irlandzkich sklepów oferujących pieczywo.

Enjoy your bread!

Podziel sie tym artykułem w social media: