Wywiad z dyrektorem sprzedaży w firmie MIWE p.Matthiasem Burkhardtem

Wywiad z dyrektorem sprzedaży w firmie MIWE p.Matthiasem Burkhardtem

Jakie szanse i zagrożenia dla MIWE widzi Pan, gdy myśli o polskim rynku?

…. Polski rynek wydaje się ciekawy i bardzo pokrewny, ponieważ kultura chleba jest najbardziej zbliżona do niemieckiej.
Jakość pieczywa w Polsce jest na wysokim poziomie, a co ważniejsze – Polacy widzą zależność uzyskiwanej jakości od zastosowanej techniki produkcji. Jestem pełen podziwu dla tempa, w jakim zachodziły i nadal zachodzą postępowe zmiany w zakresie stosowanych w Polsce technologii tworzenia pieczywa, co ściśle wiąże się z poprawą jakości wyrobów piekarskich.
Inwestycje, które ostatnio zostały wykonane w Polsce, są imponujące pod względem rozmachu, zainwestowanych środków, z przyjemnością przyglądamy się nowym, tak pięknym instalacjom. Życzyłbym sobie, by i w innych krajach mogły takie powstać.
Zagrożeń na razie nie widzę, wydaje mi się, że Polska jest nadal w fazie stabilnego rozwoju, jedyne, co przychodzi mi na myśl, to fakt, że w Polsce jest dużo piekarni oferujących podobny asortyment, przez co w celu uzyskania lepszej sprzedaży, konkurencyjności ceny są zaniżane.
Rozwiązaniem dla takich piekarzy może być skupienie się na jednym produkcie lub kilku produktach, które potrafią robić najlepiej i włożyć w to całe swoje serce. To pozwala wyróżnić się na rynku i zyskać przewagę…"
 
Cały wywiad w czasopiśmie Cukiernictwo i Piekarstwo, wydanie 05-06/2020